Valors tarraquians

Pertànyer al Club 3×3 Tarraco no és només compartir una afició, sino també una filosofia i uns valors que tenen com a finalitat el creixement personal i ser millors persones.

———–

Per començar, «Streetball» vol dir «Bàsquet al carrer». Això vol dir que hi ha dies que farà més fred i d’altres més calor, uns altres farà vent o la pista relliscarà. Per tant, a qui li faci mandra i prefereixi estar en un pavelló resguardat del vent, amb parquet flotant, cistelles ACB i calefacció a l’hivern, millor que no s’hi apunti.

Som Tarraquians: Gladiadors de l’Streetball

A l’Antiga Roma, un gladiador quan entrava a l’amfiteatre mai sabia en quines condicions hauria de lluitar. Eren combats a vida o mort, per lo que no servia de res gastar energia per queixar-se de si l’arena relliscava o aquell dia feia molta calor.

Al Club 3×3 Tarraco som Tarraquians, és a dir, gladiadors de l’streetball. Ens adaptem a les condicions del temps, de la pista i circumstàncies en general. No ens queixem ni posem excuses. El rendiment d’un Tarraquià està per damunt de tots aquests factors.

(*)Que ningú s’espanti. No som uns extremats. Si hi ha dies que les condicions són molt adverses suspenem l’activitat o utilitzem un «Plan B». ☝?Seguretat i Sentit Comú per davant de tot!

Per altra banda, l’Streetball sempre ha estat una disciplina amb una forma de jugar i unes normes bastant diferents al bàsquet tradicional. L’Streetball modern, ara conegut com «Bàsquet 3×3» està regulat per les Normes FIBA 3×3 que dinamitzen molt més el joc i on es permet més duresa i contacte que en el bàsquet tradicional. Per tant, a qui no li agradi el contacte, millor que tampoc s’hi apunti.

Valors per a la vida

Ens prenem la pràctica esportiva i la competició com un entrenament per a la vida real. El marc que ens ofereix l’esport de competició, i en aquest cas, l’Streetball, és únic per a «forjar» un caràcter i uns valors molt valuosos tan pels més menuts com pels que ja no ho són tant.

?El Rugby com a referent?

Com a model a seguir, els Tarraquians ens inspirem en els Valors del Rugby, no perquè ens agradi «fotre trompades» d’aquestes característiques, sinó perquè és un dels esports més durs, i a la vegada més respectuosos… Per no dir el que més.

1. Respecte i tolerància

La primera lliçó que rep un Tarraquià és el RESPECTE pels companys d’equip, adversaris, àrbitres, espectadors i demés persones i materials involucrats en el joc.

L’àrbitre és la llei a la pista i les seves decisions són inqüestionables. Tan els àrbitres, com els companys i adversaris es poden equivocar. TOLERÀNCIA. És inútil centrar-se o gastar energia en el que no depèn de nosaltres.

Les tensions produïdes a la pista se solucionen a la pista. És el motiu pel qual al final de cada partit i entrenament els tarraquians saludem i felicitem als companys i adversaris per l’esforç durant el joc.

2. Integritat

L’HONESTEDAT i el JOC NET són els pilars on es recolza la integritat d’un Tarraquià. Encara que l’Streetball és un esport on la força i la duresa s’exerceixen per obtenir el control de la pilota o evitar que el rival anoti, el més important és que aquesta força no sigui utilitzada per agredir o fer mal al contrari.

Si ens trobem en situacions on creiem que l’altra part no respecta aquests valors, la millor manera d’actuar és mantenir el cap fred i predicar amb l’exemple.

3. Passió

Un dels valors que els esports col·lectius tenen en comú és la capacitat de generar un sentiment de pertinença, i actuar i ser coherent amb els valors tarraquians encara més.

La PASSIÓ dels jugadors i aficionats a l’Streetball genera empatia, entusiasme i vinculació a la gran família que forma el «Moviment Streetballer».

4. Solidaritat i Compromís

Si hi ha quelcom que fa especial l’Streetball i el Club 3×3 Tarraco és la capacitat de generar sentiment de grup. Els llaços que es forjen dins de la pista acostumen a ser molt forts i duraders.

¿A quí no li agrada jugar i suar rodejat de companyerisme, treball en equip i companys lleials sense importar el color, la raça o els pensaments?

Tots els Tarraquians som iguals.

A més, el 3×3 és una disciplina on la individualitat juga un paper molt més important que en el bàsquet tradicional. Si una persona falla, l’equip ho acusa molt més. La SOLIDARITAT en l’esforç, la defensa, la lluita pel rebot, la bona selecció de tir, etc. són vitals.

El COMPROMÍS amb els companys i amb el club és un dels pilars més importants.

5. Responsabilitat i Disciplina

Els Tarraquians tenim molt clares les lleis, les regulacions, els valors i el camí a seguir; i ens servim de la DISCIPLINA per aconseguir-ho tan a dins com a fora de la pista.

La RESPONSABILITAT amb un mateix i amb el Club és vital. Som Tarraquians les 24 hores del dia els 7 dies de la setmana, no només quan tenim la piloteta a les mans.

6. Humiltat

Si quelcom falla, primer preguntem-nos a nosaltres mateixos què podríem haver fet millor. Fora queixes i excuses. Fora tot el que no sumi. Les excuses són pels dèbils o per la gent que no té ganes de millorar.

Si les coses no han sortit bé, ocupem-nos d’aprendre com poder fer-les millor la propera vegada en lloc de buscar excuses o queixar-nos de les circumstàncies. Això no suma. La HUMILTAT de detectar i assumir els propis errors és vital per seguir aprenent.

7. Constància i Resiliència

En l’esport, com en la vida, no sempre és un camí de roses. Hi haurà situacions difícils, partits complicats, moments on les coses no surten… Un tarraquià està esperant aquests moments amb moltes ganes, ja que són oportunitats super valuoses per tenir el cap fred i utilitzar-les per aprendre.

Pel que fa al rendiment esportiu, la CONSTÀNCIA en l’esforç i l’entrenament és la única manera de millorar. Si això es respecta, tot el demés és qüestió de temps.

«No s’arriba a cap lloc, si només treballem els dies que ens ve de gust».

Per formar part del Club 3×3 Tarraco és imprescindible el COMPROMÍS amb els VALORS TARRAQUIANS.